måndag 12 september 2011

Tjuvaktiga små rackare:)

Var idag ute på en promenad med Mynta. På vägen gick vi förbi ett viläppelträd med små fina äpplen som jag tänkte ha i lite höstarrangemang, så jag stoppade några i fickan. När vi kom hem gick vi ut till de små vildarna. Jag satte mig på marken och som vanligt kom alla 7 och hoppade upp i knät och ville vara den som fick mest uppmärksamhet:) Efter en stund är det några som springer iväg för att leka och jag fortsätter mysa med de andra som lugnat sig (lite). Men så ser jag de där små vildarna som sprang iväg. En av dem har mitt äpple i munnen och de andra jagar för att få tag i det. Mitt i all kaos har de alltså stuckit ner huvudet i min ficka och stulit ett av äpplena! Det var bara att ta det ifrån dem (lite för litet för att leka med, jag vill ju inte att de sätter i halsen), och sedan slänga iväg det, för det var rätt många små hål i det:)

Det märks att de börjar bli större för varje dag som går. Nu är det väldigt svårt att få plats med alla 7 i knät samtidigt, även om de gärna hade velat det! De verkligen ÄLSKAR att få uppmärksamhet, så det kommer bli bra för dem när de kommer till sina nya hem! Där kan de få all den uppmärksamhet som en liten valp förtjänar, även om jag gör mitt bästa för att tillgodose deras behov.

/Sara  

Inga kommentarer: