torsdag 15 september 2011

Fläckar på öronen

Om ni undrar över varför valparna har fläckar på öronen i förra inlägget så beror det på mig. Imorgon fredag kommer vetrinären hit för att chipa och göra koll på dem. För någon som inte känner valparna så bra kan det vara svårt att se skillnad på dem. Håkan är fortfarande i de norra delarna av Sverige och jag jobbar när vetrinären kommer hit, men som tur är har Håkan 2 mkt snälla föräldrar! Så de kommer att vara här (och har för övrigt varit här hela veckan för att titta till de små mitt på dan) för att hjälpa till.

För att underlätta för dem så har jag alltså kletat lite nagellack på öronen på valparna, de enda som slapp undan var, Herr Fredag, som ändå urskiljer sig med sin svarta fläck och Fröken Tisdag, som har två vita tår på ena framtassen. Sen har jag gjort en lista på vilken valp som heter vad och hur han/hon är märkt. Nagellacket var vetrinärens förslag och jag hoppas det snart går bort.

/Sara

Inga kommentarer: