tisdag 23 augusti 2011

Lek både inne och ute

Sedan några dagar har "hela veckans bebisar" fått vara ute i hundgården en hel del. Där  har de tillgång till en liten hundkoja ute i gården och sedan ett ombyggt uthus där det finns golvvärme och ett mysigt krypin. Så efter ett tag när man är där ute med dem undrar man vart de tagit vägen, då hittar man dem ihopkrupna inne där det är varmt och skönt.

I och med att de är där ute mestadels av dagen så lär de sig att det är utomhus som man ska kissa och inte inne. Det tror jag uppskattas av de nya familjerna de ska flytta till sedan:)

Nu lite bilder från det att valparna lekt både inne och ute.


Bus mellan husses stövlar.


Bus med brorsan.


Titta vad söt jag är!


Plocka upp mig! Jag vill sitta i ditt knä!


En PET-flaska är en bra leksak.


Man blir ganska trött av att leka.


Om man inte passar sig så "hänger" det en valp i byxbenet.


Nya ligger och håller koll, men de små är välkomna in.


Det är svårt att komma upp, men när man väl är uppe
är det en fin utsikt.


Bollen är i största laget och än har de inte helt förstått
vitsen med att springa efter när den rullar.


Ett horn finns det att bita på, det är skönt när det
kliar i tänderna!

Nu är det dags för mig att sluta skriva och istället gå ut och ge dem lite mat.

/Sara

Inga kommentarer: