lördag 29 oktober 2011

Tankar från Mynta

Idag var husse jättedum! Han tog på sig jaktkläderna i morse, tog med oss ut så vi fick kissa, men åkte sen iväg SJÄLV för att jaga! Jag och Nya fick vara HEMMA! Vad är det för sätt??? Istället för att jag skulle få jaga tog han med sig min dotter MetteMarit (Svea) och hennes husse Ulf!

Husse tror att jag behöver vila efter i torsdags när jag gick drevprov. Kanske har han rätt, jag känner mig lite sliten, men det är ju SÅ KUL att jaga!!!

Men framåt förmiddagen tog matte mig och Nya i bilen och åkte bort till husse där vi fikade lite och jag fick hälsa på gubbarna. Efter en stund lyfte matte in mig i bilen, medans Nya fick vara kvar! Jag var inte glad på matte när vi åkte hem, så jag gnällde allt lite:) Hon måste ju förstå att de är jättedumma när jag inte får vara med!

Men när vi kom hem så fick jag gå lös i trädgården medan matte pysslade med allt möjligt konstigt! Taggtråd, hästskor och jag vet inte vad! Vill ni se vad hon höll på med kan ni kolla här: http://www.hemmapysslande.blogspot.com/

Ja ja, dagen blev rätt bra ändå, fast jag inte fick jaga! Jag fick ju gå runt som jag ville och nosa och gå på upptäkter i närheten. Matte hade gott godis i fickan som husse gjort, så när hon ropade kom jag snabbt så jag fick en liten bit. Husse har gjort godiset av kokt lever och hjärta som han skivat tunnt och sedan torkat i ugnen. Oj vad gott det är! Det var riktigt skönt i solen, så efter att jag nosat runt i säkert 2 timmar medans matte pysslat så satte jag mig i solen och njöt. Efter det gick vi in och jag fick lägga mig i soffan och ha det varmt och skönt och då gjorde det faktiskt inte så mycket länge att jag inte fick jaga idag. Men jag hoppas husse tar med mig ut snart igen!


Här var det skönt mot de svarta dörrarna.
 Hej från Mynta 
(Matte Sara har hjälpt mig att skriva)

Inga kommentarer: