måndag 23 juli 2012

Nu börjar det bli spännande...

Nu fördriver Mynta dagarna best med att vila och samla sig för den hektiska tiden som väntar. Hon får när hon vill gå ut i trädgården och se sig om lite men promenaderna där vår Munsterländer bestämmer takten får hon nu stanna hemma ifrån.

Det förundrar mig även denna dräktighet hur smidig hon ändå hoppar upp och ner i soffan samt springer upp och ner i vår trappa. Jag försökte under förra året att göra en liten pall som hon kunde använda för att ta ett steg på den när hon skulle upp i soffan och ner därifrån. Resultatet blev bara att hon var tvungen att ta extra sats för att hoppa över pallen för att komma upp i soffan och hoppen ner var i mina ögon helt livsfarliga för hennes kropp i kombination med den tunga magen!

Trots att hon är mycket tjurigare under sina dräktigheter så vill hon ändå busa ibland.


Kom igen husse och busa med mig nu när Nya (Munsterländern) är ute i trädgården.
(Nya busar nämligen så hårdhänt vilket Mynta inte vill nu på ett par månader)
Ok, jag busar lite själv då!


 


Vi hörs/Håkan


1 kommentar:

Anonym sa...

Vi väntar med spänning på resultatet och önskar lycka till. Herr Måndag "Acke" med familj