lördag 12 november 2011

Ett retligt SM-silver att vara NÖJD med!

Nu är Basset-SM avklarat och vi har väldigt mycket att vara nöjd med. Framför allt att vi fick upp vilt då en av mina favoriter -en av Ture Davidssons duktiga Artisiener inte ens fick upp ett vilt under hela dagen. Vi fick upp vilt i vår ruta men fick följa Myntas väg över div. asfalterade vägar samt över stora öppna hyggen. Vi fick besök av svampplockare som inte gjorde saken bättre men Mynta hängde på.

Ett drev avbröt vi efter drygt 40 min då det gick zick-zack över en asfalterad väg. Ett drev avbröt jag på det stora hygget efter drygt 60 min och ett drev avbröt Mynta själv efter 23 min. Hade hon fortsatt ynka 7 min till så hade hon varit Svensk Mästare... När hon då återvände för att kolla läget med husse så fanns bara två domare på plats vilket inte dög för henne. Husse hade tyvärr fått ta bilen för att vakta så att hennes drev inte gick ut över en större asfalterad väg med höga hastigheter. Men även om silvermedaljören är "första förloraren" så är det inte fy skam att bli slagen av en så duktig hund som Around Jar of Jam! Hatten av för Marko och hans duktiga Petit!!!


Här är laget som ska till Småhunds-SM den 28/11.
(Alla hundar visade ju inte upp sig bra men det får vi bjuda på -bara det funkar i skogen!)




Men mest nöjd får vi nog ändå vara med att vi i år hade hela fyra Fauvar med till detta SM. Alla visade framfötterna och två av oss ingår alltså detta år i Bassetlaget mot Taxar, Drevrar och Beaglar! 
  
/Håkan

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu testar jag för att se om det funkar att lämna en kommentar. /Sara