onsdag 7 januari 2015

GRATTIS Nimrods Herr Måndag till trippel-championatet!!! !!! !!!

Den 6/1 blev det klart att Nimrods Herr Måndag (Acke) nu även är drevprovschampion. Han var tidigare viltspårschampion och utställningschampion vilket han nu krönt med "det viktigaste championatet"! BRA JOBBAT Mats och Carina Prick!!!
SE UCH   SE VCH   SE JCH Nimrods Herr Måndag 
 
Det finns mycket att säga om denna hane! Men för den som är intresserad att läsa om honom så går ni bäst in på hunddata hos SKK och slår sedan in "Ackes" reg.nr. SE50743/2011 eller hans namn. Där hittar ni alla hans provresultat. Dessa är VERKLIGEN värda att läsa!!!
 
På "Ackes" sida på hunddata kan ni även gå in på alla hans syskon och se vad de har presterat! Denna kull är en av de allra mest lyckade parningar man kan tänkas göra. Så ett stort TACK till Jägardrömmens kennel som har hanen Jägardrömmens Ares!
 
Mamma Mynta stortrivs!
Och för er som undrar över hur mamma Mynta lever sina dagar så kan jag meddela att hon lever i högsta grad och fortsätter att leverera så snart man släpper henne.

På nyårsafton så jagade hon en hind i 30-40  min innan en kamrat kom till skott. Sedan släppte jag henne igen och vi fick ytterligare ett likadant drev. Efter 20 min drev så talade jaktledaren om att det var fikadax för dem som stod runt den såt han gick igenom. De som var i och omkring min och Myntas såt fick ansluta om de ville. Men det ville de inte... Jakten gick för fullt och buktade runt så man ville inte störa upplevelsen med ett skott. Men efter ca 45 min drev så avslutades drevet enligt nedan. Mynta var dock sugen på mer!

Mynta är en UNDERBAR hund att äga! När hon låter jaktkamraterna få uppleva jakt när den är som bäst så står jag bara och myser i utkanten av såten och hoppas att jag inte ska störa! Oavsett om jag har närkontakt med drevet eller inte så har jag ståpäls under Myntas drev! Det är av upplevelser likt Myntas drev som man blir religiös!/TACKSAM!
 





Inga kommentarer: