söndag 4 augusti 2013

SM-silver till Nimrods Mette-Marit!!!

Under helgen har det varit SM i viltspår vilket resulterade i att en av Myntas avkommor erövrade en fin silvermedalj!
Ulf Bergqvist i mitten med sin silverklimp
"Svea"  SE V CH Nimrods Mette Marit
Trots det torra och varma vädret så gjorde många hundar en väldigt bra tävling. Inte mindre än 5 hundar av de 11 SM-ekipagen tog full pott men Svea och Ulf lyckades kämpa till sig det fina silverfatet! GRATTIS!!!
 
Själv fick jag lämna SM-tävlingen, där jag var som arrangör, då en av valparna hemma fått en ögoninfektion. Jag tog dock med mig valpen och mamma Mynta till SM-tävlingen på söndagen för att visa upp honom för vår tävlingsansvariga Maria Wyon som är ögonkirurg. Hon kollade honom samt vad veterinären ordinerat och gav hopp om ett fullständigt tillfrisknande för den lilla hanvalpen.
 
En liten rast bland kottar på vägen hem
var uppskattat för både mor och son
När vi var på väg hem så rastade vi vid en sjö och Nimrods Astrakan passade på och hänga på morsan ner till sjön. Husse fick verkligen ta det långa benet först för att den mindre av dem inte skulle skutta rakt ut i vattnet. Tyvärr så hann jag inte stanna riktigt på rätt sida om vattenlinjen men undvek ändå att den lille hanen hamnade med huvudet före i vattnet. Kameran klarade sig också men inte mina skor.


Inga kommentarer: