torsdag 13 juni 2013

Lurad eller så har hon "konvertera"

Som jag skrev i tidigare inlägg så plockar jag inte med valparna under första dygnet. Utan först när det visar sig att de har det lugnt och skönt i valplådan, vilket i sin tur innebär att de får mat och kommer till ro vid sin mamma -då plockar jag upp dem, väger dem etc. I år var hon extra orolig i blicken när jag plockade runt dem när en ny valp skulle födas. Antagligen beror det på att en valp dog vid förra kullen, som jag då plockade bort, vilket hon hade svårt att acceptera och tydligen fortfarande minns.

MEN NU när jag tog upp en och en så hade killarna reducerat till 3 - 3!??

Slutresultat: 3 tikar och 3 hanar!

/En lurad husse

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis. Det ser ut att bli en fin kull.
Barbro på Gotland

Anonym sa...

Grattis till valpningen :-)
Med vänlig hälsning,Stefan