söndag 27 maj 2012

Mynta parad!

Nu har Mynta ÄNTLIGEN löpt och är parad! När jag först kollade hane så blev jag intresserad av Mylords Ris a La Malta (Ture) men då han endast är två år så var han inte riktigt med på noterna.

Men vi åkte då till Tures halvbror, Harry Havreflarn. Förutom att dessa hanar har samma mor så är även deras fäder halvbröder så linjerna skiljer i stort sett inget. De är väldigt lika i mycket men stora skillnaden är åldern där Harry Havreflarn är 4 år medan "Ture" endast är 2 år.

Jag såg Harre Havreflarn redan i SKedhult förra året då han blev bäst i rasen. Nedan blir han även bäst i jakthundsklassen och slår ut Ingemar Olofssons fina tik Olga!

Jag har pratat med domarna som har dömt båda dessa hanar och de verkar jämna i skogen. Jag blev tipsad av en domare om en tik som "var det bästa han hade hört inom Fauvar" och det visade sig vara en helsyster (dock ej kullsyster) till Harry Havreflarn.

Harry Havreflarn är även själv Jaktprovschampion och har tagit två cert på utställning så det är bara en tidsfråga innan han åker på någon mer utställning och tar sitt Utställningschampionat!

Så nu hoppas vi på en rund mage framöver..../Håkan och Sara

Inga kommentarer: