tisdag 27 mars 2012

Kul med publicitet!

Under årets Fauveklubbs årsmöte så fick Mynta återigen ta emot ett vandringspris samt utmärkelsen Årets Drevprovshund. Detta har uppmärksammats i våra två riksorganisationer inom jakt:
http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Hundtavlingar/Mynta--tidernas-mest-vinstrika-Fauve/

http://www.jaktojagare.se/hundar/tredje-gangen-gillt-for-mynta

Svårt att stå vackert när vår katt hela tiden smyger
omkring och planerar ett lekfullt anfall!

Idag ville hon allt fira sina framgångar genom att ta en liten extra sväng när jag släppte ut henne för att göra morgontoalett. Hon går alltid ut i det höga gräset i skogskanten vid vårt hus och gör sina behov. Denna gång fanns det tydligen ett intressant spår så när hon hade varit borta i det höga gräset i några minute så hörde jag henne väcka ca 100 m ner mot sjön från vårt hus sett. Jag sprang upp i skogskanten och visslade samt ropade hennes namn med en lite sträng stämma. Hon vet ju att hon ska hålla sig på tomten alt. i absolut närhet till den så när hon hörde mig så släppte hon spåret direkt och kom tillbaka till en väntande och mycket nöjd husse som ÖÖÖÖÖSSSSTE över henne beröm och bjöd på godis så snart vi kom in huset.
Men mitt i detta ståhej om hennes framgångar så sitter Mynta mest
under dagarna mot en solig vägg och njuter av vårsolen.
Till nästa år så hoppas vi inom Nimrods kennel att det finns några valpar från oss som ger övriga trevliga Fauvar en match!!! Mynta och jag har nämligen kommit överens om att under hösten 2012 ska vi jaga mycket och bara njuta av jakter med rejäl sång i skogen och god matsäck!
/Håkan

Inga kommentarer: