måndag 4 juli 2011

Kul med priser...

För ett par helger sedan var jag på Fauveklubbens 10-års jubiléum. Det var en väldigt kul helg där givetvis våra hundar och jakten stod i centrum.
Under helgen fick jag ta emot en buckla (för andra året) för Årets Bästa Drevprovshund. Det är ju alltid kul med priser -även om de är fula... Kan verka lite otacksamt att skriva så men Sara (frun) har direkt skickat ner priset i källaren. Men jag måste komma ihåg var jag förpassat det till nästa år (det är ett vandringspris).

Mynta fick även ett fint diplom för detta samt ett diplom från Drevpkampen för att hon tag 51 poäng vid ett jaktprov förra året. Drevprovskampen är en satsning inom Fauveklubben som ska försöka få allt fler Fauveägare att våga prova sina hundar på drevprov. Här räknas inte hur många ettor eller så som hunden fått utan bara hur många egenskapspoäng som hunden lyckats få som mest under året. Att Mynta fick mest poäng av alla Fauvar under förra årets tar jag som en större vinst än att hon blev den som plockade flest ettor under förra jaktåret.
Gå gärna in på på http://www.fauveklubben.se/ och läs mer om den trevliga helgen och om Drevkampen.
Mynta är lite tjock då hon väntar valpar så vi ställde bucklan framför magen. Hon ställde dock upp på en bild.

En av hundarna som var med på helgen var en valp från förra kullen. Björn Sönsterby tog denna fina bild på Nimrods Kung Haakon och hans husse Björn Adonis. En väldigt trevlig unghane på mer än ett sätt!!!

Inga kommentarer: